Enfoque de la Semana …
¿Qué necesitamos para vestirnos en el invierno?
Ciencias naturales: Hablamos de las razones por las que nos debemos abrigar bien durante el invierno.
Ciencias sociales: Aprendimos a nombrar las prendas de vestir que las personas usan durante el invierno: gorro/a, bufanda, guantes, mitones, botas y pantalones de nieve, chamarra/chaqueta/abrigo.
Matemáticas: Aprendimos a describir y encontrar las diferencias y similitudes entre un guante y un mitón.
Ayude a su niño/a a...
Revuelvan los guantes y mitones de la familia, después traten de encontrar los pares. Pueden hacer la misma actividad con calcetas/medias de colores. Anime a su niño/a a describir los guantes o mitones. Ejem: “Mi guanto es rojo, suave, está seco, lo puedo usar en la mano… etc.
Libros leídos en clase:
Froggy se viste.
Froggy gets Dressed
Encuentre en YouTube y comenten el libro con su niño/a....
This week’s focus…
What do we need to wear for the Winter?
Natural sciences: We discussed the reasons why we have to dress warmly in the Winter.
Natural sciences: We discussed the reasons why we have to dress warmly in the Winter.
Social Science: We learned the name of the clothing that people wear during the winter: hat, scarf, gloves, mittens, boots, snow pants, and coat.
Math: We learned to describe and find the differences and similarities between a glove and a mitten.
Math: We learned to describe and find the differences and similarities between a glove and a mitten.
Help your child….
Mix your family gloves/mittens and find the pairs. You can do the same activity with the family socks. Help your child describe the gloves/mittens.
Example: My glove is red, soft, dry, I can use it on my hand ... etc
Books read in class:
Froggy se viste.
Froggy Gets Dressed
Find the following book/video at YouTube.com and talk about it:
No comments:
Post a Comment